vrijdag 12 juli 2013

Kufstein

We hadden nog niks voor onze souvenir kast en Kufstein leek ons de plek waar we wel wat konden vinden, dus na het ontbijt voor ons en voor de dames knaagbeest, in de auto gestapt.


Omdat we tolwegen vermijden is de route op zich al een avontuur. Om met captain James T. Kirk te spreken: going where no men has ever gone before. Langs smalle weggetjes, prachtige vergezichten en door kleine dorpjes met pittoreske namen zoals Hopfgarten, wat ik eigenlijk meer op een brouwerij vind lijken, op naar Kufstein. ( Dat klinkt ook als bier trouwens) Eerst door Westendorf en verrek, zomaar de Aldi gevonden. Die hier trouwens Hofer heet. Het beloofde weer een warme dag te worden, de thermometer liep met de minuut omhoog.


In Kufstein de auto in Parkplatz Arkadia neergezet en op naar Die Altstad. Wat eigenlijk bestond uit een straatje. Maar wel oergezellig.


Tijd voor een ijsje, keuze uit meer dan 30 smaken maakte het wel moeilijk. De eerste drie die ik uitkoos hadden ze al niet, dat maakte het er niet gemakkelijker op. Daarna zijn we lekker op een bankje in de zon gaan zitten. We waren net op tijd, na ons kwam een schoolklas of zoiets met 40 kinderen die allemaal ijs wilden.

We liepen verder het centrum in en zagen opeens de New Yorker. Met 2 meiden bij ons viel er niet aan te ontkomen. Zij de New Yorker in en Loek en ik strategisch op een bankje voor de winkel. 

Omdat ik op de eerste verdieping ook nog een grote schoenenwinkel zag en ik toevallig wandelschoenen nodig had zijn we daar ook nog even binnen gelopen en zijn zowel Kitty als ik goed geslaagd. Ook het souveniertje hebben we gevonden dus al met al een prima ochtend. 

De vesting van Kufstein hoog boven de stad. 

De buit van vandaag

Vanmiddag lekker in het zonnetje en als avondeten de vette hap bij de pizzeria in Westendorf.
Lekker in het avondzonnetje.
Lasagna voor Kitty
Voor mij kebab en friet. Gezond eten komt morgen wel weer.

Nu eerst een cappuccino en dan weer een spelletje Phase, stand: Kim 2 keer gewonnen, ik 1 keer (dat kan beter) Kitty en Loek: 0 keer.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten