zondag 7 juli 2013

Naar Oostenrijk

Vandaag zijn wij: Loek, Kim, Kitty en schrijver dezes naar Brixen im Thal vertrokken. Als huisoppas bij 2 cavia dames. Om 8 uur vertrokken we en na de eerste 4 uur flink te zijn opgeschoten, belandden we halverwege de rit in een file. Tina (onze onvolprezen TomTom) had wel een alternatieve route uitgestippeld, maar als je dan in een straat beland met een enorme berg zand midden op de weg en de rest loopt allemaal dood, dan rest je niks anders dan de file in te duiken. Een krap uurtje hebben we daarin gestaan, toen waren we voorbij de wegwerkzaamheden. En die zouden nog vele malen volgen, het lijkt wel of heel Duitsland op de schop ligt.
We amuseerden ons wel met de autobingo (zijn er geen schapen in Duisland?) en de introquiz die Kelly in elkaar had gezet. Jammerlijk verloren, ik herkende alles wel, maar met een dochter die bij de eerste toon al het antwoord roept (Kitty) win je dus nooit.
Na de nodige stops kwamen we rond 5 uur aan op de plaats van bestemming. 





Een mooi ruim huis, de voordeur was open, dat kan zomaar in Brixen en het uitzicht was super.

Ik heb me maar meteen van mijn taak gekweten en de moestuin van water voorzien.


Kitty heeft geprobeerd vriendjes te worden met de cavia,s, maar voorlopig zijn de dames heel wantrouwig. Het groenvoer wordt haastig het huisje in getrokken door de donkere, Big, gedoopt, terwijl de lichte, door haar aangesproken met Giny, wel buitenshuis eet, maar heel snel de aangeboden komkommer uit haar handen ritst. Komt wel goed.
Kim en Kitty ontdekten meteen de WII, de Xbox en de vele spellen. 



En, een flipperkast, waar meteen gebruik van werd gemaakt.


Vanavond vroeg onder de wol, het was een lange dag. Morgen de omgeving verkennen.

3 opmerkingen:

  1. En geen woord over de Tirol tune quiz! Nou zeg. Je hebt zeker verloren? Hahaha...

    Het is daar wel echt super mooi en volgens mij is er in het huis alleen al zat te doen. Veel plezier nog!

    Kus van die andere dochter.

    ps. Ik heb de plantjes braaf water gegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, en pps. Wat heeft Kim ongelooflijk lange benen op die foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De quiz was hartstikke leuk, alleen wist Kitty het doorgaans al bij de eerste maat, terwijl ik alleen maar dacht: klinkt bekend, en zeker nog een halve minuut nodig had om op de naam te komen. Met groundhogday als dieptepunt, die had ik toch meteen moeten weten.

    BeantwoordenVerwijderen