maandag 8 juli 2013

Relaxed dagje

Na een goede nachtrust Om half 9 opgestaan en ik vond de ontbijttafel al gedekt. Na het ontbijt de Limburger gelezen, dankzij mijn Ipad heb ik de krant overal bij me. De zon scheen volop, dus af en toe naar buiten de zon in en dan weer naar binnen om af te koelen. Ik blijf me vergapen aan het uitzicht, hoe bevoorrecht ben je als je dat elke dag vanuit je woonkamer ziet. Ik denk wel dat het went, maar het blijft een prachtig gezicht.

Kitty probeert nog steeds vriendjes te worden met de dames cavia, maar die laten zich alleen zien als ze vers groenvoer krijgen. Dus worden ze daarmee gepaaid.





De carport, erboven is het dakterras.

Na de lunch zijn we naar de Spar in Brixen gereden om tot de ontdekking te komen dat deze wel erg klein was en heel veel dingen niet in het assortiment had. Op de Ipad het adres van de Aldi in Westendorf opgezocht en er naar toe gereden. Leuk stadje, typische Tiroler huizen, met de klassieke geraniums aan de balkons. Ik verbaas me er telkens weer over dat deze planten hier zo mooi bloeien.



Maar geen Aldi, wel een grote Spar, dus daar de rest van onze boodschappen gedaan. In mijn beste Duits vlees besteld, mij verstonden ze, maar andersom was een hele toer. Tirols is toch een apart dialect. Ik denk net zoals Limburgs voor de rest van Nederland.
We hebben wat rondgelopen in Westendorf, opvallend veel hotels, ik denk dat het dorp in de winter afgeladen vol is met wintersporters.
Nog even een ijsje gekocht en toen weer terug naar Brixen, waar Kitty 's avonds heeft gekookt. Spaghetti met spinazie. Yoghurt met aalbessen uit de tuin na.




Met z'n vieren een spelletje phase gespeeld. Loek verviel weer in klassiekers zoals: oh men, en Kim was deze keer de winnaar.
De flipperkast is ook favoriet, Kitty leeft zich er flink op uit. De Wii wordt ook veelvuldig gebruikt, ik proef een lichte verslaving? Morgen gaan we op pad, we zijn nu wel genoeg uitgerust van de reis:-)

1 opmerking:

  1. De spar is helemaal niet klein, die is groot!!! ;-) en de HOFER is langs de doorgaande weg. Had ik je gezegd hoor :-p

    LG, Petra

    BeantwoordenVerwijderen