donderdag 18 juni 2015

Mexico. Dag 2, 16 juni 2015


Na een niet zo geweldige nachtust, waarbij ik elk uur wakker werd, stond ik toch uitgerust op. Oma en Loek zaten allang op de bank te wachten.

We hebben 2 slaapkamers.


Oma heeft een driepersoonsbed.


Ze heeft ook een balkon met hangmat.


Er is een vrij kleine badkamer.


Na het ontbijt liepen we naar restaurant huppeldepup, voor een informatie bijeenkomst van ons reisbureau.


Na heel veel informatie hebben we een dagtrip naar Chitzen Iza geboekt, dat was het plan van begin af aan. 

Met een lekkere cappuccino erbij was het heerlijk zitten daar. En, delftsblauwe kopjes?


Ons hotel zit aan de 5th Avenue, een lange winkelstraat met souvenierwinkeltjes, restaurantjes en wat al niet meer.


Oma en ik hebben allebei een pareo gekocht, kan altijd van pas komen. Is het niet hier dan wel op een volgende reis als we een tempel of kerk bezoeken en zedig gekleed moeten zijn.


Na de lunch de Wal*mart bezocht. Ook hier? Jawel, ook hier.


We hebben in de bar gezeten en ons eens even alle passerende toeristen bekeken en vooral becommentarieerd. Coctail pinata is heerlijk en alcoholvrij.
Om 6 uur even naar de overkant van de straat gelopen en bij de host van het reisbureau geïnformeerd naar verdere excursies, zonder dat er zwemmen, snorkelen of duiken aan te pas kwam. Helaas overal moest gezwommen worden. Een markt was er alleen in Cancun en dat is nogal een hemelvaart met het openbaar vervoer. Nu heb ik wel het idee dat Jelmer de host niet echt op de hoogte was van alles, want op mijn vraag naar een postkantoor of in ieder geval postzegels antwoordde hij dat ze hier niet te krijgen waren en dat de post vaker niet dan wel aankwam. Tegenover ons hotel verkochten ze ansichtkaarten en ik ben toch eens gaan vragen of ze postzegels hadden. Jawel hoor, hoeveel wil je er? Nu heb ik ook weer de hoop dat er een aantal kaarten aankomen op de plaats van bestemming.

's Avonds hebben we a la carte gegeten in de hoop dat het eten wat warmer was. En inderdaad, het was gloeiend heet, lekker en veel. Ik had cocos shrimps met als toetje tiramisu.
Daarna in de sportbar de versiertrucs van een stel Engelse gasten gevolgd. Tot en met het traditionele tequilla drinken aan toe: zout, tequiilla en citroen. Ze vonden het niet echt lekker aan hun gezichten te zien.

Jammergenoeg doet de dvd speler het niet goed op een Mexicaanse t.v. Dus oma heeft pech.













Geen opmerkingen:

Een reactie posten