donderdag 18 september 2014

Malta, dag 1, 17 september 2014

Stipt om 8 uur stond Kim op de stoep met een omvangrijke koffer. We gaan maar 8 dagen dochter! Na de wissel met de auto's, Kim op de oprit en wij klaar om te vertrekken, kon de reis beginnen.  Op naar Dusseldorf, heel eventjes in de file gestaan, maar toch op tijd op Parkplatz 26. Net op tijd om het shuttlebusje te zien vertrekken. Dan maar 20 minuten wachten op de volgende.

De buschauffeur leverde ons af bij de vertrekhal waar we in een respectabele rij voor de balie van Air Malta aanschoven.

En het schoot niet op, we kwamen geen meter vooruit. Zitten er zulke slome mensen aan de balie? Toen werd duidelijk dat deze "slome" mensen aan het wachten waren op de technische dienst die de bagageband weer aan de praat moest krijgen. Na het oponthoud schoof de rij weer richting balie en mochten wij inchecken bij de businessklasbalie. Dat betekende helaas niet dat we opgewaardeerd werden. Dan door de douane waar ik gefouilleerd werd. Vliegveld Dusseldorf is klein en we hadden de winkeltjes zo gezien. Wachten dan maar weer op het vertrek.

De vlucht naar Malta vertrok een half uur te laat, maar met 2 en half uur vliegen was dat niet onoverkomelijk. We kregen nog een warme maaltijd en voor we het wisten waren we in Valetta.
Via de trap het vliegtuig uit en lopen naar de aankomsthal. 3 koffers kwamen vrij vlot van de bagageband, die van Loek en Kitty lieten lang op zich wachten.

Maar toen deze ook arriveerden konden we op zoek naar de medewerker van ons reisbureau, 5 fur flug. (Ja, ik heb er ook nog nooit van gehoord). Deze wees ons naar de gereedstaande bus die ons in 20 minuten van Valetta naar het Seashell resort in Qawra bracht. Spreek uit als Aura, want de Maltezen spreken de "q" niet uit en de "w" als een " au".

Na ons ingecheckt te hebben en de hotelkamers geinspecteerd, konden we het resort verkennen. Op het terras bij de poolbar dronken we wat en hadden we dit uitzicht.

Het uitzicht van de hotelkamer is minder spectaculair.

Het smaakte best met dit warme weer, ruim 30 graden.

Voordat we gingen avond eten hadden we nog een bijeenkomst van het hotel, waar de gasten het een en ander uitgelegd kregen. Dat was in de Ambassadors lounge. Daar hebben Loek, Kim en ik 's avonds nog wat gedronken. Dit was de Blue Lagoon coctail. Er zijn nog meer coctails en we gaan ze allemaal uitproberen.