vrijdag 19 september 2014

Malta, dag 2, 18 september 2014

Niet te vroeg opgestaan en niet uit mezelf, maar onder zachte dwang van dochters. Halloho, vakantie? Toch maar vlug aangekleed om met z'n allen te kunnen ontbijten. Het was goed en veel keus. Zelfs mijn porridge was aanwezig, pluspuntje voor dit hotel.
Wel grepen we een paar keer mis voor een koffiekop. Die waren op en werden niet echt snel aangevuld, dus heb ik een serveerster 2 schone koppen ontfutseld. Want kom op, koffie, de eerste levensbehoefte moet natuurlijk wel voorhanden zijn. En om nu onder het apparaat te gaan hangen maakt ook zo'n beroerde indruk.

Na het ontbijt zijn we richting winkelstraat vertrokken. Kelly wilde naar het postkantoor. Onderweg kwamen we de ene souvenierwinkel na de andere tegen. Maar geen postkantoor. Dan maar even bij een local vragen. Die wist te vertellen dat het postkantoor van locatie was veranderd, maar waar naar toe wist hij niet te vertellen.

We zijn omgekeerd en terug gelopen naar het hotel, waar een medewerkster ons haarfijn heeft uitgelegd waar de Maltese TNT zich bevind, compleet met plattegrond en kruisjes. Morgen poging 2.

Even zitten hoor.

Om 11 uur kregen we van de hostess van ons reisbureau een verhaaltje in de Zeus zaal over alle mogelijkheden die Malta biedt en ook enkele nuttige tips onder het genot van een glas Kinnie, de nationale drank van Malta. Het lijkt een beetje op slappe cola met fanta.

's Middags hebben we met z'n vieren in de zon gezeten en gelezen. Loek had zich strategisch opgesteld bij de poolbar. De middag vloog om. Het was zo weer etenstijd. In de tussentijd had Loek 2 ritten gereserveerd op de hop on hop off bus. De noordelijke en de zuidelijke route, dan hebben we heel Malta zo ongeveer wel gehad.

Na het avondeten nog een spelletje fase en dan is het weer bedtijd. Maar eerst moest er natuurlijk gechat worden met het thuisfront.

< foto is op verzoek van de chatster verwijderd >