vrijdag 22 september 2017

Engeland, York, 21 september2017, dag 15

De laatste dag alweer en nee, die kop koffie had ik niet moeten drinken. Maar we zijn toch op pad gegaan. Naar het Railway museum. Opgezet door vrijwilligers.


Interieur van een koninklijk rijtuig. Als de Queen ergens naar toe wilde koppelde ze haar rijtuig achter een normale trein.



Zou ze gedurende de reis echt in bad zijn gegaan?


De gladstone, een zware locomotief bedoeld om de zwaartse treinstellen te trekken


Ik denk niet dat er snel een trein komt joh.


Pracht en praaf, daar kan zo'n cateraar met een koffietankje op zijn/haar rug niet tegenop.





De post trein, de post werd in de trein gesorteerd. In een postzak voor stad X werd deze buiten de trein gehangen en bij het station X werd deze opgevangen in een net, terwijl de trein doordenderde. Kedeng, kedeng, efficient wel.


Een van de nieuwste treinen, de Eurostar die door de kanaaltunnel rijdt.


Dan ziet zijn oudere broertje er toch veel minder gestroomlijnd uit, maar wel mooier.


Een van de eerste treinen



Duidelijk nog niet gerestaureerd




Dit was een hal met alle mogelijke verzamelingen die direct of zijdelings met treinen hadden te maken. Het moest allemaal nog uitgezocht en zo, maar de bezoekers mochten er doorheen lopen.


Hier werden treinen gerestaureerd. 


Dit moest het worden:


Ook een opknappertje


Loek wilde niet, flauw zeg.


We liepen terug naar het hotel om onze koffers te halen en vertrokken reuze op tijd naar het vliegveld. Langer rondlopen had geen zin, ik voelde me echt niet 100%. Met de Zap vertrokken we naar Leeds en vandaar met de 757 naar het vliegveld, waar we royaal de tijd hadden om wat te lezen, apparaten op te laden, weer wat lezen, rondkijken, lezen, kopje soep? Lekker. Eindelijk vertrok het vliegtuig van Jet2.com (ja, ik had er ook nog nooit van gehoord) Om 20.30 landden we in Dusseldorf, waar Kelly al stond te wachten. Lekker dadelijk slapen in mijn eigen bed.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten