dinsdag 22 september 2015

Cuba dag 14, 21 september 2015

Vanmorgen na het ontbijt, met vers gebakken, dus warme pannenkoeken, doken we de hop on hop of in. Op naar Varadero centrum. We reden langs het ene na het andere hotel


Het zag er, in ieder geval aan de buitenkant, allemaal even mooi uit.



In de bus kwamen we Tonnie en Marjan ook nog tegen die in het andere hotel verbleven.
In Varaderos centrum zijn we uitgestapt en hebben we een sliert aan souvenierwinkels bekeken. Daar een sigarenkistje gekocht. 


En verse kokosmelk. De man, die goed Duits sprak wilde de kokos ook nog voor me hakken, zodat ik de kokos ook kon eten, maar ik zag me nog niet een hele kokos wegwerken, en zonder vocht droogt het vruchtvlees zo uit. 


De plas, waar de bus gisterenavond niet doorheen wilde rijden. Maar de hop on wel.


We hebben de hele route van de bus gedaan en eenmaal terug waren we hard toe aan koffie en een ijsbad. Het eerste kon zo verzorgd worden, het tweede niet.


Lekker bakkie troost zou Pedro zeggen.


Na de koffie nam Loek de lift naar boven en ik de trap. Kelly! ik kwam in een UWV parkeergarage Venlo situatie terecht. Ik kwam wel op de vierde verdieping uit, maar onze kamer was er niet. Het hield op bij 1341 en wij zaten op 1361. Toen maar weer helemaal naar beneden via een andere trap en daar herkende ik niks meer. Een zwembad, maar zonder gasten, gebouwen die ik niet thuis kon brengen. Weer een andere trap naar de vierde verdieping genomen, weer onze kamer foetsie. Wederom een andere trap naar de begane grond ( hoeveel verschillende trappen heeft dit hotel?) daar een stuk gelopen tot ik de souvenierwinkel zag, en even verderop de lobby. Ik besloot de lift te pakken. Loek stond al te wachten, die wist niet waar ik bleef. Hij in een deuk, mijn gevoel voor richting is legendarisch.

Na de lunch en heel veel debatteren namen we de hoho naar Plaza de America. We waren het niet eens over de route die de bus volgde, hij was vanmorgen 2 keer langs deze plaza gekomen. In het ergste geval moesten we weer anderhalf uur blijven zitten tot we bij ons hotel waren. Uiteindelijk kwam Loek erachter dat de eerste bus niet stopte bij de halte terug, de tweede wel en die moesten we hebben. Toen waren we binnen 5 minuten terug.  Plaza de America hadden we ook zo gezien, meest merkenwinkels tegen "pijn in je portemonnee" prijzen.


We zaten in een mum van tijd op het terras naast de bar


Met een beste pina colada


En de hotelkat. Bolle, in afgeslankte versie.


's Avonds hadden we gereserveerd in het Mexicaaanse restaurant, samen met Marjan, Rob en Peter. Het was nog een heel gezoek voordat we het rastaurant überhaupt hadden gevonden. Het was in ieder geval niet op de aangegeven plek. Het hotelterrein is heel groot.
Enfin, we vonden het. Het was reuze gezellig, het eten was goed, maar niet overdreven Mexicaans. Of die tortilla naast de kip moest het 'm doen.
Het was weer een dooreetsessie, want had je je bord leeg, dn werd deze weggegrist en in een mum van tijd stond het volgende bord voor je. Binnen een uur waren we klaar. Ze kwamen ook niet meer vragen of we nog wat wilden drinken. 
Tijdens het eten werden wij vergezeld van een luid miauwende kat, wat een tikkeltje irritant was. 

Inmiddels was het weer begonnen met weerlichten en rommelen. Het was ook pikkedonker geworden en het terrein was maar spaarzaam verlicht. (Notitie aan mezelf: morgenavond zaklamp mee).
Op een gegeven moment wilde iedereen een andere kant op, Marjan en ik waren het wel eens over de te nemen richting en laten de dames het nu eens goed hebben. Applausje voor ons.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten