dinsdag 29 april 2014

Dag 14, Cintsa

Hiep hiep hoera, Kitty is vandaag jarig en wordt 22 jaar. Heel jammer dat we er niet zijn, maar ze zal zich best vermaken zonder ons. 

De struisvogels lopen hier los door het park. Het is eigenlijk een camping er staan overal caravans en tenten.


Na het Health ontbijt van muesli, yoghurt en fruit, zijn we een hike gaan doen olv Byron, de gids. Het natuurpark van 365 hectare rondom het resort is allemaal van de eigenaar.
Er leven allerlei soorten antilopes, zebra's en 6 giraffes. Daar gaan we, heuvelop. 2 uurtjes hiken staan gelijk aan 8 uur fitness, dus ik heb mijn lessen alweer gehad.


Impala's, geloof ik, het kunnen ook injala's zijn. Zeker geen blesbokkies, want die hebben een wit stukje haar op de kop.


Gnoes of wildebeesten zoals ze hier worden genoemd. Je weet wel, Mufasa en zo. Maar eigenlijk was het de schuld van Scar:-)


We hebben hier wel de regel: who stays behind, is left behind, dus vortmaken mensen.


De rivier die langs het resort stroomt.


We waren hoog, ja, doe nog maar een stapje naar achteren.


Op de terugweg kwamen we een kudde zebra's tegen.


En dit fraaie exemplaar van een emoe staat in de kinderboerderij van het resort. Hij gromde naar mij, ik heb terug gegromd en hij was meteen stil. Daar had hij niet van terug.


Op de camping was iemand de ganzen aan het voeren, ze liepen zo de tent in.


En dit mini eekhoorntje klom net uit een holletje uit de boom


De meeste mensen zijn nu op een boozecruise, Loek is wandelen met Jeu over het resort en de buschauffeur is ook weer terug van de garage, die was vanmorgen vroeg al vertrokken naar de stad. Het hydraulisch remsysteem had het begeven op de dodenweg. Gelukkig heeft zo'n bus er twee, anders had je ons uit het ravijn kunnen plukken. En ik ga dit even online zetten, dan ben ik weer bij.












 


1 opmerking: