woensdag 30 april 2014

Dag 14, vervolg

Deze dieren kwam Loek gisteren tegen op zijn wandeling. Langzaam verkeer voor hem.


Dit springbokkie heet chocolat en laat zich graag voeren.


Maar het mooiste was toch wel deze giraf. Loek kwam me halen en zei dat hij bij de toegangspoort stond en zich graag liet aaien. Ik hoopte dat hij er nog stond en ja hoor, wat een pracht exemplaar.
Ebbie heet hij en hij is geboren op het park en heeft toen hij klein was altijd over de camping gelopen, stapte zo een tent in en sliep daar ook wel eens.
Nu is hij te groot en verblijft in het natuurpark, buiten de poort met 5 andere soortgenoten.
Hij  bleef z'n hoofd maar naar beneden buigen om geaaid te worden en het leek wel een hondje, ik kreeg ook een lik van hem.




Daarna begon hij de palmboom kaal te eten.


We liepen terug naar de poort en Ebbie stapte eerst met zijn ene voorpoot en toen met zijn andere voorpoot over het hek en sprong er toen netjes met zijn achterpoten overheen. Had hij niet hoeven doen, hij kon er ook omheen lopen. Daarna begon hij weer van de palm te eten.
Daarop kwam de beheerder op hem af en zei: Ebbie, naughty, go. En verrek, Ebbie ging.
Ik wil ook een giraf als huisdier!

Als avondeten had ik 10 reuzegarnalen besteld. Wel een smeerboel met eten, maar ze waren heerlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten