dinsdag 10 september 2013

Dag 9, New Orleans

Na een goede nachtrust waren we klaar voor een dagje downtown New Orleans.  Grappig: ik deed gisterenavond het licht uit en had opeens een sterrenhemel met een halve maan boven mijn hoofd. Iemand was heel creatief bezig geweest met lichtgevende stickers. Op de kast ligt een paarse lamp, tegen de muggen, die geeft een soort blacklight effect, de helft van de kleren in de koffer lichtte op.

Ons hotel ligt tamelijk ver van het centrum:

Dus namen we de bus naar Canalstreet.

We waren de enige blanken in de bus. Eerst liepen we naar de oever van de Mississippi, op zoek naar een radarboot. 


De Queen Creole lag langs de kade, maar ik zag geen radarwiel. De boulevard hield daar ook op. Dus een lange wandeling langs het water zat er ook niet in. Op naar Bourbon en Royalstreet dan maar.  


De meest bekende straten in het French Quarter. Eerlijk? Het viel tegen. Smalle straten, allerlei schimmige restaurantjes en winkeltjes,  bedelaars, en alle winkeltjes leken op elkaar, hoeveel t-shirts heeft een mens nodig?


Eigenlijk hadden we meer van New Orleans verwacht. Ik weet niet wat, maar ik vond het er allemaal een beetje verlopen uit zien. Ik miste de zuidelijke sfeer die ik in de voorgaande steden wel voelde. 

De typische cablecars van New Orleans

We hadden een toer kunnen maken die langs alle highlights van de stad zou komen, maar we hadden het ontzettend warm, de luchtvochtigheid  is hier torenhoog, en niet veel zin meer om daar nog naar op zoek te gaan. 
De foldertjes gaven geen adres, alleen een telefoonnummer. We hadden het eigenlijk wel gezien. 's Middags rustig aan gedaan, een salade gaan eten, wat te drinken ingeslagen in een grote supermarkt en gelezen.

's Avonds op zoek naar een restaurant. We kwamen langs een zaak die Panda heette en Chinees, Japans en Amerikaans voedsel beloofde.
Het was een all you can eat buffet, voor 10 dollar kon je zo vaak opscheppen als je wilde. Nou hoeft dat ook weer niet, maar het was een welkome afwisseling. En voldoende keus, ik heb sushi gehad, oesters, en allerlei hapjes waarvan ik de naam echt niet meer weet.



Morgen naar Natchez,  Orry Main, here we come.

3 opmerkingen:

  1. Ah, jammer dat New Orléans zo tegenviel. Daar hadden jullie je juist zo op verheugd. Wat gaan jullie precies bezoeken uit de serie? Want de plantage zelf ligt toch in South Carolina, of niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb je juist gezien, maar het interieur van Mont Royal is opgenomen in Stanton Hall Natchez.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach sooooo... LEUK! Daar ben ik stiekem wel een beetje jaloers op hoor.

    BeantwoordenVerwijderen